כשהדומם מקבל תנועה / תמר ירון

    קווים מנחים לפיתוח סרט אנימציה,
    בעקבות פרויקט סטודנטים מקורי של ג'אמפ קאט לפסטיבל הצילום הבינלאומי 3

    המשימה: להפוך צילום דומם לסרט אנימטיבי
    עליכם ליצור סרט הנובע מצילום בודד ומרוכב מדימויים נעים ופסקול.
    הצילום המקורי יכול להתפרק לאלמנטים, שכבות וגזירים, להכיל תנועת מצלמה, חיתוכים ומעברים.
    פס הקול יכול להיות מורכב מדיבור, מוסיקה, אפקטים קוליים.
    אפשר להוסיף טקסט כתוב, שלכם או של הצלם. הטקסט יכול להתבטא באופן גרפי כמילים, משפטים, אותיות או בפס הקול.

    זהו פרויקט ייחודי, יצירה בעידן הניו מדיה, בו נחקור את הקשר המפרה שבין טכנולוגיה, שפה ויצירה בכלים שלנו.

    תהליך העבודה היה מרתק ואפשר לנו לחקור ולגלות את הקשר בין דומם לתנועה, שהוא המקור ליצירה של ה Motion Graphics - עיצוב בתנועה.
    את התהליך ניהלנו ירון שין (JewBoy), מעצב ואמן, שמרכז את המסלול לאנימציה לסרטים בג'אמפ קאט, ואנוכי, תמר ירון, מנהלת בית הספר, עם נסיון של עריכה, שפה וסרטים. שיתוף הפעולה ביננו מאפשר לחקור החיבור שבין עיצוב ותנועה ולגלות מחוזות חדשים.
    בהגדרת הפרויקט, האנימטורים קיבלו חופש פעולה מלא לבחור את ה"סיפור" שרוצים לספר, סגנון, מרכיבים גרפיים נוספים, פסקול.
    בזכות חופש הפעולה שמקבלים הסטודנטים ואופי ההנחיה נוצרים מבחר של סרטים וסגנונות. ריבוי זה הוא המחמאה הגדולה ביותר שאנו המנחים יכולים לקבל - שידענו להוליך כל אחד בדרכו, לפתח את הייחוד שבו ובצילום עימו עבד.

    במהלך העבודה הצבנו, ירון שין ואנוכי, מספר הבחנות אותם נרצה לחלק:
    1. פרשנות אישית עם נאמנות למקור – התוספות הגראפיות, פס הקול, המוסיקה אמורים לנבוע מחווית התמונה ומהמציאות שהיא קשורה אליה וממה שהיא מעוררת אצלך, האנימטור. כמובן שאתה מביא פרשנות אישית לתמונה ויש בכך משום לקיחת סיכון. אבל זה חלק מהאתגר.
    2. סיפור או תהליך. סרט מקיים תהליך שמתחיל מנקודה אחת ומסתיים באחרת. התהליך מייצר את האמירה. אתם מחפשים ביטוי של תנועה לתהליכים מילוליים (התחלה -אמצע-סוף. שינוי נוצר עקב הפתעה, הומור או קאט. לעיתים תנועה קלה לאחר קיפאון תהווה את השיא לתהליך/הסרט ותציין את סופו..
    3. קומפוזיציה בתנועה. צילום כולא הרף עין של חיים. בכל צילום דומם מתקיימת תנועה פנימית שנובעת מהקומפוזיציה, הצבעוניות והתוכן. העין של הצופה נעה בחלל הקבוע של הצילום, מתוך חרות אישית. כשנותנים תנועה בקומפוזיציה סטטית, מניעים את העין. חשוב להתייחס לקומפוזיציה המקורית ולשמור על עדינות התנועה. למקד את המבט ולהוביל למקום הרצוי.
    4. איכות המקור ומגבלות ההגדלה. יש גבול לכמה אפשר להגדיל פריים ולשמור על רזולוציה נכונה. הקפידו לשמור על איכות הצילום. היו זהירים בהגדלה של פרטים מהצילום המקורי.
    5. שימוש בכלי המצלמה של התוכנה. האפטר אפקטס מאפשרת להתייחס אל הפריים כאל חלל התרחשות שהמצלמה נעה בו. אנו ממליצים להמעיט בזומים דרמטיים, ולהשתמשו במצלמה ככלי מחפש, עדין.
    6. השפה – חפשו את הנגיעה האנימטיבית כמשיכת מכחול בעיבוד של תמונה יותר מאשר את ההנפשה של הדמויות שבה. להבדיל מאנימציה קלאסית או תלת מימד, לאנימציה בדו מימד יש מגבלות משלה. לדמויות אין נפח המאפשר סיבוב ושינוי. אל תחפשו להניע דמויות לתנועה טבעית, כי רוב הסיכויים שהתנועה תראה חריגה וזרה. אופי התנועה יאפיין את השפה שתפתחו.
    7. אתם הקוסם של התמונה. מטבעו, סרט אנימציה איננו כבול לחוקי המשיכה ומתפתח מתוך חוקיות פנימית. שינויים יכולים לנבוע מתוך החלל או האובייקטים. מאידך, יש להקפיד על הקשרים פנימיים, על מוטיבים חוזרים ורצף.

    כמה הוראות טכניות:
    8. המרת הצילום מפורמט המקור – דאגו לעשות באיכות הנכונה. צלמים מטבע מקצועם רגישים מאד לאיכות הפיזית של הצילום ויקלטו כל עיוות.
    9. הכינו סטוריבורד שיאפשר לכם לתכנן את התהליך והאמצעים. כדאי להלביש עליו פסקול..
    10. זכויות מוסיקה. עדיף שיהיו לכם אישור שימוש במוסיקה. להקרנה בפסטיבלים אין מגבלה של זכויות יוצרים אבל אם נרצה להריץ ברשת, עלולה להיות בעיה.
    11. הצילום ניתן לכם רק למטרת הפרויקט ואין לעשות עימו כל שימוש ללא אישור של הצלם.

    עבדנו על הפרויקט כ שלושה חודשים.

    את הסרטים תמצאו בערוץ היוטיוב של ג'אמפ קאט
    כל הזכויות שמורות לג’אמפ קאט

    Please publish modules in offcanvas position.